Shindosyvävenytys

SHINDO metodina sopii kaiken kuntoisille; liikkeet tehdään hitaasti ja lempeästi omia rajoja kunnioittaen. Helpot venytykset tarjoavat  harjoittelijalle mahdollisuuden todella rentoutua syvästi, kuunnella itseään ja laskeutua jopa meditatiiviseen tilaan. SHINDOn avulla voi löytää rauhan usein niin aktiivisesta, ylityöllistetystä ja rasitetusta mielestämme. Kun mieli hiljenee ja hengitys syvenee saa kehokin vähitellen ”päästää irti” jännitteistä.

Syvän rentoutumisen tilan on tutkittu vahvistavan hyvinvointiamme;

mm. sydämen syke hidastuu,  verenpaine laskee,  mielihyvähormonien eritys lisääntyy, unen laatu paranee, oppimiskyky ja luovuus vahvistuu.

Shindo

venytykset kalliolla, metsän siimeksessä tai veden äärellä ovat huikean hieno luontokokemus.

Shindo

ravistelu, taputtelu, keinuttelu, silittely ja lempeä kosketus rentouttavat nopeasti jännittynyttä kehoa.

Shindon salaisuus

SHINDO on kotoisin Japanista ja sen viisaus pohjautuu kiinalaiseen lääketieteeseen; meridiaaneihin ja akupisteisiin.

SHINDO metodina sopii kaiken kuntoisille.  Liikkeet tehdään hitaasti ja lempeästi omia rajoja kunnioittaen. Tutut venytykset tuovat kokeneelle harjoittelijalle mahdollisuuden todella rentoutua syvästi, kuunnella itseään ja laskeutua jopa meditatiiviseen tilaan.

SHINDOn avulla on mahdollisuus pikkuhiljaa irrottautua usein niin kovin aktiivisesta  ja rasitetusta mielestämme. Kun mieli rauhoittuu ja hengitys syvenee, saa kehokin vähitellen ”päästää irti”.

Paitsi fyysiset sairaudet, rasitukset ja huonot työskentelyasennot, niin myös tunteet jännittävät kehoamme. Kun onnistumme hiljentämään ajatukset päässämme edes hetkeksi, tyyntyvät myös meitä pyörittävät tunteet.

On hyvä ymmärtää, että me kaikki säilömme erilaisia purkamattomia,  tiedostettuja tai tiedostamattomia tunnekokemuksia sisällämme ja myös ne jumittavat energian virtausta. Tunnekuormat pitävät yllä pientä stressireaktiota koko ajan ja olemme eräänlaisessa hälytystilassa valmiina reagoimaan. Stressi taas häiriköi tärkeitä elintoimintojamme ja aiheutamme sillä kohtuutonta haastetta koko keholle.

Jännittynyt keho myös supistaa hengitystämme ja se tekee olon vielä tukalammaksi. SHINDOssa harjoittelemme syvää, keskittynyttä ja rauhoittavaa hengitystä. Hengityksen seuraaminen auttaa pysähtymään tähän hetkeen – läsnäoloon itsessämme.

Syvähengitys ja pehmeät venytykset yhdessä hierovat sisäelimiämme  ja aktivoivat tärkeimmän parasympaattisen hermomme; vaguksen.

Kun mieli ja keho rentoutuvat, nousee hiljaisuudesta esiin kaunis tyhjyydentila; rauha, nollaus, hellittäminen. Tyhjyyden tila, jossa on mahdollisuus tunnistaa vahvemmin sydämen läsnäolo ja viisaus.

Itselleni SHINDO on ollut vahvasti ”Sydämen tie” ja ”Sielun johdatus” – aivan niin kuin sana japaniksi tarkoittaakin.

Kiinnostuitko?

Ohjaan mielelläni yksityistunteja työ- ja ystäväporukoille joko teidän omissa tiloissa tai vuokratiloissa.

Yksityistunti pääkaupunkiseudulla 120e (sis. alv 24%).

© Copyright - Easylife